středa 22. dubna 2015

První saunování v Estonsku


Tallinn:
Zakoupila jsem permanentku do posilovny + bazén (rozhodla jsem se, že se do toho vrhnu po hlavě!) v KALEV SPA. Cena s member card je o něco levnější a tak jsem zařídila i tuto zázračnou kartu. Nakonec místo 89 eur zaplatíte 67 eur (máte 3,5 hodiny v areálu) a to už se vyplatí. Když zakoupíte permanentku jak do posilovny, tak do bazénu (aquapark) máte jako bonus neomezený přístup na skupinové cvičení (chodím už jen tam a do bazénu) a má nejoblíbenější jsou BodyPump, BodyART či Body Balance, samozřejmě výběr je mnohem širší. Abych ale neopouštěla dané téma: SAUNU.  

Po pravidelné dávce sportu naleznete pro zpříjemnění dvě sauny ve sprchách, další jsou v aquaparku (kam musíte mít ovšem plavky). Po příjemné sprše jsem se tedy rozhodla saunu využít (byla to má první návštěva v místě a tak jsem byla ze všeho lehce nervózní) vzala jsem si ručník a vešla jsem do té 90°C. Kdybych bývala věděla, co mě tam potká asi bych volila tu druhou. Uvnitř bylo vše ze dřeva (jak už to bývá) a mimo to, že Vás odrazují otisknuté „zadky“ těch co nepoužívají podložku, či ručník zabírala nejvyšší poschodí stařenka. Zprvu vypadala jako normální žena, která se po koupání jde do sauny ohřát. Po chvilce kdy jsem seděla vedle paní, která si pobrukovala, mě kdosi kopl do boku. Otočila jsem se tím směrem, ale podle všeho jsem to dělat neměla. Ta ona stařenka tam bez skrupulí cvičila jógu. Nohy do praku bez jakéhokoliv studu a těžké oddechování mě vyděsilo na tolik, že jsem se zmateně podívala po zpívající si sousedce, která nevěřícně a znechuceně kroutila hlavou. Obě naráz jsme se zvedli a odkráčeli. Venku mi „zpěvačka“ ještě vykládala něco estonsky, načež u toho předváděla dávicí reflex. Ve finále mě poplácala po zádech a odkráčela do ledového bazénku.

Poučení:

Na saunování jsem nezanevřela, ale více si všímám jací lidé, jsou uvnitř a bývám už vybíravější zda půjdu či nikoliv nebo raději chodím do společné saunyJ.

A jaké jsou Vaše zážitky?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za veškeré připomínky, jsou pro mne inspirací i poučením.